Subject: FW: Teemaplaneeringu "Põhimaantee nr 2 (E263) TallinnTartu-Võru-Luhamaa trassi asukoha täpsustamine km 92,0-183,0" muutmisest Järva valla üldplaneeringus
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Mon, 9 Jun 2025 07:19:07 +0300

From: Urmas Johanson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 6, 2025 4:59 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Toomas Tammik 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Krislyn 
Prants <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Külli Siim <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Marje-Ly Rebas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Cc: Triin Muttik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; 
[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Subject: Ed: Teemaplaneeringu "Põhimaantee nr 2 (E263) 
TallinnTartu-Võru-Luhamaa trassi asukoha täpsustamine km 92,0-183,0" 
muutmisest Järva valla üldplaneeringus

Lp Maa- ja Ruumiamet, Järva vald, Transpordiamet ja Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeerium

02.06.2025 edastas Järva vald enda kirjaga Maa- ja Ruumiametile 
Transpordiameti 30.05.2025 vastuse seoses teemaplaneeringu "Põhimaantee nr 2 
(E263) Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa trassi asukoha täpsustamine km 92,0- 
183,0" muutmisega Imavere ümbersõidu trassikoridori lahendust puudutavas 
osas, mis hõlmab Johnny AS ja Carmex Grupp OÜ kinnistuid. Sama 
Transpordiameti vastus edastati tutvumiseks Johnny AS-le ja Carmex Grupp 
OÜ-le.

Tutvusime Transpordiameti vastusega ning soovime selguse huvides tähelepanu 
juhtida paarile aspektile:

1.      Kõnealune teemaplaneeringu objekt. Meie mure ja vastuväited on 
seotud teemaplaneeringuga kavandatud Imavere ümbersõidu trassikoridoriga, 
mitte Imavere ristmiku idapoolse õgvenduse alternatiivse trassikoridoriga, 
millele Transpordiamet on enda vastuse punktis 1 viidanud ning selgitanud, 
et seda ei tulnudki planeeringulahendusse viia. Vald on seda õigesti 
täpsustanud Transpordiametile 30.05.2025. Imavere ümbersõidu trassikoridori 
asukoht ning kulgemine nähtub samuti meie 20.09.2024 täpsustava seisukoha 
lk-l 2 toodud joonistelt (manuses). Vt ka all teemaplaneeringu joonise 
väljavõte koos meie rõhutustega (punasega). Kõigile osapooltele on olnud 
teada, et probleem on seoses Imavere ümbersõidu trassikoridoriga ehk 
võimaliku kogujateega, mis hõlmab meie ning paljude maaomanike kinnistuid 
ning piirab oluliselt kinnistute kasutamist ning mille elluviimise vastu 
puudub ametkondadel huvi.

2.      Huvid seoses Imavere ümbersõidu ärajätmisega. Transpordiamet on 
märkinud enda vastuses, et Imavere ümbersõidu ärajätmine on Järva valla, 
mitte Transpordiameti huvi. Samas 2022. aastal on Transpordiamet ise 
väljendanud, et mitte kellelgi (sh Transpordiametil) pole huvi Imavere 
ümbersõitu planeerida ja põhimõtteliselt on sellest loobutud. Vt selle kohta 
manuses „Lisad seoses Imavere ümbersõidu küsimusega“ ning selles 
„e-kirjavahetus osapooltega 2022. aastal ja 2023. aastal“, kust nähtub 
Transpordiameti ametniku e-kiri. Lisaks on Transpordiamet tänaseks koostanud 
Koigi-Imavere lõigu eelprojekti ning sellele koostati samuti KMH aruanne. 
Koigi-Imavere lõigu trassiskeemidelt nähtub, et Transpordiamet pole 
kogujateed ehk Imavere ümbersõitu projekteerinud. Seega jääb hetkel 
selgusetuks, millele tuginevalt on Transpordiamet seisukohal, et kõnealuse 
ümbersõidu ärajätmine on üksnes Järva valla huvi. Transpordiamet on jätnud 
ise Imavere ümbersõidu juba ära, sest eelprojektiga seda ümbersõitu ei 
projekteeritud. See peaks samuti Transpordiameti huvi olema, et Imavere 
ümbersõidust tulenevad omandikitsendused kaoksid maaomanike jaoks olukorras, 
kus seda teed ei rajata.

3.      Uuringud ja analüüsid.

1)     Kui Transpordiamet on koostanud eelprojekti KMH aruande, siis kas 
selle KMH koostamise raames tehtud uuringud ja analüüsid ning kinnitatud 
eelprojekti lahendus ei ole piisavad selleks, et kaaluda teemaplaneeringu 
muutmisega nõustumist Imavere ümbersõidu lahenduse osas?

2)     Meile teadaolevalt tellis Järva vald juba 2014. aastal Imavere valla 
üldplaneeringu ülevaatamise käigus uuringu, millest tulenes, et Imavere 
ümbersõidu rajamine ei täidaks enda eesmärki eraldada kohalik liiklus 
transiitliiklusest. Sel põhjusel otsustati Imavere Vallavolikogu 24.04.2014 
otsuses nr 12 kaotada kõikidest planeeringutest kõnealune Imavere ümbersõidu 
lahendus ja sellega seotud omandikitsendused. Vt meie poolt 20.09.2024 
edastatud täpsustava seisukoha lisana esitatud otsus, samuti manuses olevas 
„Lisad seoses Imavere ümbersõidu küsimusega“ esimese lk-l sama otsus. Kui 
Järva vald on juba sellise uuringu teinud, siis kas oleks võimalik vastav 
uuring Transpordiametile edastada ja kaaluda teemaplaneeringu muutmisega 
nõustumist?

4.      Kulude kandmine.

1)     Transpordiamet on märkinud, et Transpordiametil puuduvad rahalised 
vahendid vajalike uuringute ja analüüside tegemiseks, kuna teemaplaneeringu 
muutmist riiklikus teehoiukavas ei ole ette nähtud. Seega tuleks kõik kulud 
kanda Järva vallal. Samas on hetkel selgusetu, et missuguseid uuringuid või 
analüüse oleks Transpordiametil üldse vaja asja kaalumiseks ning kas need on 
tegelikult täna juba olemas? Seda ei ole täpsustatud vastuses, vaid on 
viidatud üldiselt mingitele uuringutele ja analüüsidele. Lisaks tõusetub 
veel küsimus, et kas üldse eraldatakse riiklikus teehoiukavas vahendeid 
riigi poolt koostatud planeeringute ülevaatamiseks ja muutmiseks. 
Transpordiamet ei ole riigi planeeringute koostamise korraldaja ega nende 
ülevaataja, vaid see on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium. Seega 
tuleks see raha eelduslikult leida muudest vahenditest riigieelarvest.

2)     Kuna tegemist on siiski riigi (mitte KOV) planeeringuga, kust 
vastavad kitsendused tekivad ja mille sissekandmist ÜP-sse on Transpordiamet 
nõudnud, siis tuleb riigil leida vahendid enda planeeringulahenduste 
ülevaatamiseks. Riigi planeeringute ülevaatamisega seotud kulusid ei saa 
panna kohalikule omavalitsusele, kuna see pole kohaliku omavalituse ülesanne 
sellised asjaolusid uurida ja vastavaid kulusid kanda. Riik ei eralda täna 
kohalikele omavalitsustele raha riigi planeeringute ülevaatamiseks. Kui 
Järva vald peaks kasutama riigi poolt kavandatud Imavere ümbersõidu 
planeeringulahenduse aja- ja asjakohasuse uurimiseks raha, mis on mõeldud 
omavalitsuslike kohustuste täitmiseks, siis võib see olla vastuolus 
põhiseadusega (rikkuda valla finantstagatisi).

Kokkuvõtvalt – kuna Järva valla üldplaneeringu heakskiitmise menetluses on 
mitmed olulised küsimused jätkuvalt lahtised ning teatud teemades on 
erinevaid tõlgendusi (nt kas üldplaneeringuga on õiguslikult võimalik 
teemaplaneeringut üldse muuta või tegelikult peaks MKM algatama 
teemaplaneeringu osalise kehtetuks tunnistamise menetluse selle ümbersõidu 
osas), oleks mõistlik ja otstarbekas korraldada ühine arutelu kõigi 
osapoolte vahel. See looks võimaluse vahetuks suhtluseks ning võimaldaks 
kõiki tekkinud küsimusi arutada ja selgitada. Lõppkokkuvõttes on täna tarvis 
jõuda selge arusaamani edasistest sammudest, et mis on lahendus olukorrale 
valla ja maaomanike vaatest ning kuidas selleni jõuda.

Lugupidamisega,

Urmas Johanson

Johnny AS, Tikupoiss OÜ, Carmex Grupp oü juhatuse liige

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 3. juuni 2025 14:29
Adressaat: Urmas Johanson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Teemaplaneeringu "Põhimaantee nr 2 (E263) TallinnTartu-Võru-Luhamaa 
trassi asukoha täpsustamine km 92,0-183,0" muutmisest Järva valla 
üldplaneeringus

Tere!

Teile on saadetud Järva Vallavalitsuse dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument Teemaplaneeringu "Põhimaantee nr 2 (E263) TallinnTartu-Võru-Luhamaa 
trassi asukoha täpsustamine km 92,0-183,0" muutmisest Järva valla 
üldplaneeringus, mis on registreeritud 02.06.2025, numbriga 7-1/2025/10-4.

Palun kasutage käesolevale kirjale vastamiseks Järva Vallavalitsuse e-posti 
aadressi: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Järva Vallavalitsus
Pikk 56, Järva-Jaani, Järva vald, JÄRVAMAA 73301
Tel +372 5341 3625
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>